fredag den 10. september 2010

Nuancer af sort

Thomas Kluge, Skjul. 1996 120 x 120 cm, Privateje

Jeg blev så glad, da jeg så, at udstillingen Nuancer af sort kommer til Vejle Kunstmuseum. Jeg nåede den desværre ikke, da den blev vist på Ordrupgaard - men nu kommer den hertil.

Særudstillingen åbner på torsdag den 16. september kl. 16.30.

Læg vejen forbi Vejle Kunstmuseum og nyd de fantastiske værker af bl.a. Thomas Kluge, Michael Kvium - ja, jeg er en fan - Martin Bigum og fem andre forrygende samtidskunstnere.

Hver periode i kunsthistorien har haft sine mørkemalere, og på denne udstilling ser vi hvordan kunstnerne behandler livets dybt eksistentielle spørgsmål.

Læs mere om udstillingen i Vejle og hvad der tidligere er skrevet om den her

Jeg glæder mig i hvert fald!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar