lørdag den 13. august 2011

Træets årer på glas


Har leget lidt med glasmalingen. Fandt mit odringsværktøj frem og ville se, om jeg kunne få træstrukturen frem på glasset. Det virkede helt efter hensigten, så nu skal jeg bare finde anvendelse til glasset. Mon ikke det bliver en del i et nyt fad.

Trenden indenfor indretning er i det næste lange stykke tid præget af træ, læder, skind og andre naturmaterialer. Så hvordan kombinerer man det med glas? Med et odringsværktøj!

Odringsværktøjet har jeg med hjem fra England, hvor jeg deltog i en masse kurser i dekorationsteknikker tilbage i 90'erne. Det har siden været godt gemt væk i en rodekasse, men har nu fået lov til at få en fast plads på værkstedet. Så skal du på ét af mine glaskurser her til efteråret, kan du selv forsøge dig med teknikken.

Værktøjet finder du bl.a. hos Sløjd Detaljer.

1 kommentar:

  1. Det ser godt nok spændende ud. Sådan et odringsværktøj kunne også nemt få en plads i mit værksted.
    Spændt på at se resultatet af din leg!

    SvarSlet