mandag den 23. november 2009

Det handler om at have det sjovt

For nylig var jeg så heldig at deltage i en konference for selvstændige kvinder om innovation og det at være selvstændig. Det var en gennemført stor oplevelse - både de inspirerende foredragsholdere og det usædvanlige sted, hvor arrangementet løb af stablen.
Jeg bliver simpelthen nødt til at lave reklame for Nordisk Skoletavle Fabrik NSF. Det ligger i Kolding i et industrikvarter og er indrettet ud fra Neo Feng Shui filosofien.
Samtalen kom hurtigt i gang om den fantastiske atmosfære stedet oser af. "Wauw" - "Nøj" - "Se lige her" - "Du bliver nødt til at tjekke toiletterne ud" var bare nogle af de imponerede udbrud. Fed måde at starte et møde mellem en frygtelig masse mennesker, som ikke kender hinanden.

Nå, men det jeg egentlig gerne ville fremhæve ved konferencen var Liselotte Lyngsø's pointe, som afsluttede dagen. Liselotte Lyngsø er futurist og har nogle helt igennem fantastiske, innovative tanker.

Vi har i lang tid været fokuseret på "DET MESTE", men nu er tiden inde til at ville "DET BEDSTE".

"Skab plads til forandring" - "Sig stop og sortér fra" var nogle af Liselottes kæpheste - illustreret ved et overfyldt køleskab.
Jeg ved det jo egentlig godt, men det hjælper altså liiige at blive mindet om det. Det vil jeg så øve mig i at gøre - og huske mig selv på det med jævne mellemrum.
Det skal lige siges, at billedet af køleskabet ikke er her fra matriklen - men jeg vil fluks starte ud med mit lager af urtepotter, vaser, lysestager osv. som jeg gemt, og simpelthen ikke har nok vandrette flader i hjemmet til.
Nå ja - og så handler det om at have det sjovt!!!
Hermed er budskabet bragt videre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar