torsdag den 8. april 2010

Ferie og jubilæum på udstilling

Den 1. april kunne jeg fejre mit første år på egne ben - med benene under eget bord - eller hvad jeg nu skal kalde det. Det har været et hektisk år med store oplevelser og tilpasse udfordringer, og jeg fortsætter med et smil på læben og krildren i maven af frydefuld forventning om det næste års begivenheder.

                               Cornelius Völker

                                            Udsnit af Michael Kvium

Jubilæumsdagen tilbragte jeg med en veninde bl.a. på Esbjerg Kunstmuseum, hvor Cornelius Völker og Michael Kvium har leveret en fantastisk udstilling. Se hvad Kunsten.nu har bragt om udstillingen. Efter for nylig at have hørt et meget uddybende foredrag om Kvium, sad han stadig i bevidstheden, og det var en stor oplevelse at kunne gå lidt dybere ind i billederne med den nye viden.

Lørdagen foregik i Århus, hvor det var Kunstnernes Påskeudstilling, jeg gerne ville opleve. Det er interessant at se, hvad en censurkommitté vælger ud blandt nyere kunstneres værker, som værende nyskabende og værdige til at få væg- og gulvplads - og dermed et skub videre i kunstnerkarrieren. Kig selv med på linket, men her er hvad der satte flest tanker i gang hos mig.


Det var så den påske, som stod i familiens, venners og inspirationens tegn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar