fredag den 9. april 2010

Hvor kommer inspirationen fra


Det blev såmen også til et par dage i værkstedet i den forgangne ferie. Jeg var i ugens løb faldet over nogle billeder fra den seneste udgave af hhv. Søndagsavisen og RUM, som vakte min interesse. Straks måtte jeg i gang med at omsætte idéerne til glasmaterialet. Og sådan er det egentlig ofte, at idéerne opstår...... mon dette kan laves i glas?
 
Myrerne fra artiklen blev til en lille række af forenklede, gentagede motiver på en helt enkel baggrund, og med det metalliske dicroic glas som farve-accent. Ternene fra reolen lod jeg gå igen i en form, som havde lidt samme proportioner. Farverne til det sidste fad har jeg fundet ved at studere farveholdningen fra et kunstkort, fundet i Kunstbygningen i Århus.

Altså, det gælder bare om at være åben for input, og se mulighederne i det, vi ser og oplever. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar