torsdag den 4. februar 2010

Kokoskager i kulden


Fik pludselig lyst til at bage. Fandt en opskrift frem fra en tidligere kollega, som jeg savner meget. Der er mange fordele ved at være selvstændig, men jeg savner også at have nogle dejlige kollegaer omkring mig at dele hverdagen med. Det er også snart ved at være tid til at aflægge et visit - nok med lidt hjemmebag.

I får lige opskriften her, så I kan glæde jer selv og andre med lidt lækkert.... og nej, det er ikke en slankeopskrift.

150 gr smør
200 gr brun farin
1 tsk vanillesukker
1 æg
150 gr hvedemel
50 gr kokosmel
½ tsk natron
50 gr god mørk chokolade

Tænd ovnen på 200 grader. Rør smørret blødt med brun farin og vanillesukker. Jeg brugte en håndmixer. Pisk ægget i. Bland hvedemel og natron og sigt det i dejen. Tilsæt kokosmel. Hak chokoladen og mix i dejen til den er sammenhængende. Sæt dejen i små toppe på en bageplade. Det er vigtigt at der er god afstand, da kagerne flyder lidt ud under bagning. Bag kagerne i ca. 8 min. Afkøl kagerne på en bagerist. Opskriften siger ca. 28 stk. men jeg fik kun 20 ud af det og forlængede bagetiden med 1-2 minutter. Var vist nok lidt gavmild med mine "toppe". Mine blev sprøde i kanten og lidt bløde i midten - á-la amerikanske cookies. Mmmm.

1 kommentar:

  1. Hej Annette de ser lækre ud dem må jeg lige prøve en dag.
    Var forøvrigt lige i KRÆS i dag uh en lækker butik
    Kh Hanne B

    SvarSlet