fredag den 12. marts 2010

Broderi fra Skals hos Røge og Co



I aftes havde Ann Røge fra Røge og Co. arrangeret et foredrag med forstanderen fra Skals Design og Håndarbejdsskole, Helle Mogensen. Vi hørte om Helles vej fra kontorelev og designer til forstander. Det var super interessant, og så var foredraget desuden krydret med et lille kreativt indslag.

Fra at høre om Helles interessante beretning om, at man faktisk godt kan leve af at lave håndarbejde, skulle vi selv i gang. Det var vist godt, jeg en gang for mange år siden var på broderikursus hos en kollega, Emmy, for vi blev udstyret med nål og tråd og så ellers bare i gang. Det første jeg kunne komme i tanker om var kædesting, så det var det, det blev.


I kan se processen her. Det skal lige siges, at man også kan bruge skruelåget fra en flaske vand - der behøver ikke at have været alkohol i flasken. De modige bruger nålepuderingen til fest - jeg smykker mig nok bare med den, når jeg sidder med mit sytøj.
 
Tak for en dejlig og inspirerende aften!
 

1 kommentar:

  1. Hej Annette
    Ærgeligt jeg ikke kunne være med iaftes, men jeg tror jeg straks snupper ideen for sådan en ring kan man jo altid bruge
    Kh Hanne

    SvarSlet